My Way
歌名:My way
演唱:Frank Sinatra(法蘭克辛那屈)

And now, the end is near;
And so I face the final curtain.
My friend, I'll say it clear,
I'll state my case, of which I'm certain.
I've lived a life that's full.
I've traveled each and ev'ry highway;
And more, much more than this,
I did it my way.

而現在已接近尾聲,
終究,我面對著最後一幕了。
我的朋友啊,我會全盤說出,
我會好好地說清楚,我所確切知道的。

我活了充實的一輩子,
踏遍萬水和千山。
可更重要的是,
我忠於自己。

Regrets, I've had a few;
But then again, too few to mention.
I did what I had to do,
And saw it through without exemption.
就算曾經有些許後悔,
但值得提起的畢竟太少。
我只是做我得做的,
跨越困難,毫不逃避。

I planned each charted course;
Each careful step along the byway,
And more, much more than this,
I did it my way.
我擬好每個方向,
在偏頗的路上小心翼翼地踏步。
可更重要的是,
我忠於自己。

Yes, there were times, I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew.
But through it all, when there was doubt,
I ate it up and spit it out.
I faced it all and I stood tall;
And did it my way.

對,也曾經有好幾次,我想你也明瞭。
我貪得無厭。
但經歷了,卻猶豫了,
我選擇毫不保留地承受後果。
我勇敢面對更不願屈服,
我忠於自己。

I've lived a life that's full.
I've traveled each and ev'ry highway;
And more, much more than this,
I did it my way.
我活了充實的一輩子,
踏遍萬水和千山。
可更重要的是,
我忠於自己。

I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
我愛過、笑過也哭過。
我得意過、也失去過。
而淚痕消逝的今天,
我反倒笑看一切。


To think I did all that;
And may I say - not in a shy way,
" Oh no, oh no not me,
I did it my way".
回想過去所做的事蹟,
請容我說,容我大言不慚地說,
『 不,不是這樣的,
我只是忠於自己。』

For what is a man, what has he got?
If not himself, then he has naught.
To say the things he truly feels;
And not the words of one who kneels.
The record shows I took the blows -
And did it my way!

怎樣才算是個人,他擁有甚麼?
如果違背自己,只是一無所有。
說出自己真實感受,摒棄阿諛奉承的語句,
紀錄正顯示我面對所有衝擊的時候,
我只忠於自己。

 

歌詞寫得深得人心

是首老歌~曹格跟星光比賽的林健輝有唱過

http://www.clover-fish.com/wp/?p=562

 以上連結可以聽唷

arrow
arrow
    全站熱搜

    藍阿仔 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()